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Molto bene, prosegue la tecnica base, ma con un mezzo sorriso (“frappuccino”?) si parla di un bel movimento del piede che si esegue nella serie dei battement, alla sbarra. Si lega al tendu, attenzione: parte dal collo del piede, si sfiora il pavimento ma l’effetto è simile. Se il piede è flex non tocca neppure, la punta arriva a terra direttamente stendendo la gamba, in avanti, alla seconda, indietro e perché non farne alcuni “battuti”? Rafforziamo la gamba dal ginocchio e controlliamo i piccoli movimenti 🙂

A Ballet Education

frappe life

Frappuccino or Frappé… Some of you have written in asking whether or not you should teach frappé with a flexed foot (a) or a pointed foot (b)… Both are technically correct if done right, and they both serve the same fundamental purpose: to feel the floor, and really to feel the floor in coming in and out of jumps… It is why some teachers use the pointed foot to feel the floor coming from a pull pointed foot (like all jumps) and then 3/4 to full pointed… Others teach from a flexed position… Either way… you hit the floor and pull the energy back.  I think the most important thing, like always is being turned out. As a lot of students focus on pulling the heel in, it is more important to focus on pulling the knee back as fast as you can. The result being that the foot connects…

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